RJ 45 förgrening
- prototypen
Re: RJ 45 förgrening
Svar från Kjell
<<Tack för ditt mail.
Det är så att dom är uppdelade på 4/4.
Den splittern du nämnde 40352 är enbart till för telefoni.
Ha en trevlig helg!
Vänliga hälsningar
Kim
Kundtjänst
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Kjell & Company>>
Men varför kan man räkna till 6 guldstift i varje RJ45 om det är delat till 4+4? Eller är bilden för något annat........
Ska åka över till Kjell och mäta.
Protte
<<Tack för ditt mail.
Det är så att dom är uppdelade på 4/4.
Den splittern du nämnde 40352 är enbart till för telefoni.
Ha en trevlig helg!
Vänliga hälsningar
Kim
Kundtjänst
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Kjell & Company>>
Men varför kan man räkna till 6 guldstift i varje RJ45 om det är delat till 4+4? Eller är bilden för något annat........
Ska åka över till Kjell och mäta.
Protte
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Går ju även att tillverka egna på ett mönsterkort.
Då får du även mer kontroll över slutprodukten då RJ splitters kan vara lite glappiga i designen
Swech
Då får du även mer kontroll över slutprodukten då RJ splitters kan vara lite glappiga i designen
Swech
- prototypen
Jo det är alltid en möjlighet, men då bör man ha någon sorts kåpa över kortet och det kostar tid att göra.
Eget kort har varit nödplanen hela tiden men det verkar finnas färdiga lösningar.
Protte
Eget kort har varit nödplanen hela tiden men det verkar finnas färdiga lösningar.
Protte
RJ 45 förgrening
Det är väl bara att klämma en själv? En rj45 i ena änden med 8 kablar, dra bara ut de paren du vill ha ut på en kontakt och kläm de tre kontakterna. Vill du ha honor sätt bara en rj45-förlängning i varje ände. Går nog att få till lite snyggt med vulktejp+krympslang
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Alla 4 par ska gå till alla tre samtidigt...
den här var ju några ören billigare.
http://www.ebay.com/itm/RJ45-CAT5-6-Eth ... SwwbdWJ0Hv
(notera att det står parallel wiring i beskrivningen, så rubriken är lite missvisande)
den här var ju några ören billigare.

http://www.ebay.com/itm/RJ45-CAT5-6-Eth ... SwwbdWJ0Hv
(notera att det står parallel wiring i beskrivningen, så rubriken är lite missvisande)
- prototypen
danieldd skrev:Det är väl bara att klämma en själv? En rj45 i ena änden med 8 kablar, dra bara ut de paren du vill ha ut på en kontakt och kläm de tre kontakterna. Vill du ha honor sätt bara en rj45-förlängning i varje ände. Går nog att få till lite snyggt med vulktejp+krympslang
Liiiite snyggt på ett jobb för 200 tusen.............
Protte
- prototypen
Fick svar från CO, först dissekerade de grenen med sladd och den är fullkopplad men det var ju fel sort.
Det var den med 3 honor som jag frågade om så då har de öppnat en sådan också, och den är fullkopplad.
Protte
Det var den med 3 honor som jag frågade om så då har de öppnat en sådan också, och den är fullkopplad.
Protte
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- prototypen
Nu var det bara så att CO:s är rakt kopplad och då går 1 till 8 och 8 till 1
Om man ser på bilden och vrider till det så syns det.
Nu var de snälla på CO och tog tillbaka de jag köpt.
Kjell o Co kundsupport däremot svarade att det delades upp till 4+4, så såg det inte ut på bilden så jag klev in på Kjell o Co med Fluken och vi mätte på en och den är fullkopplad OCH 1 till 1 och 8 till 8.
Så kontentan är att Kjell o Co är dubbelt så bra (och dyra)
Protte
Om man ser på bilden och vrider till det så syns det.
Nu var de snälla på CO och tog tillbaka de jag köpt.
Kjell o Co kundsupport däremot svarade att det delades upp till 4+4, så såg det inte ut på bilden så jag klev in på Kjell o Co med Fluken och vi mätte på en och den är fullkopplad OCH 1 till 1 och 8 till 8.
Så kontentan är att Kjell o Co är dubbelt så bra (och dyra)
Protte
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Någon måste ha tänkt fel tycker jag. När har man nytta av en som är kopplad rakt genom? Då går det ju inte att använda dem som förlängare.
Ska man ha en korsad kabel så använder man väl en korsad kabel och inte hålla på och klydda med nån adapter.
Skulle inte bli förvånad om de vänt singelsidan fel och kopplat i allt som om den hade varit åt andra hållet. På alla.

Ska man ha en korsad kabel så använder man väl en korsad kabel och inte hålla på och klydda med nån adapter.

Skulle inte bli förvånad om de vänt singelsidan fel och kopplat i allt som om den hade varit åt andra hållet. På alla.

- prototypen
Otack är världens lön
Kunden tyckte inte alls det var någon bra idé med dessa förgreningar så det blev en paniktur till Ahlsell och köpte utanpåliggande nätverksuttag.
Blev dock använt ett par förgreningar, lite undangömda.
Protte
Blev dock använt ett par förgreningar, lite undangömda.
Protte