Frågade om manual på annat språk och då hittade dom den, då den var lagrad under finska, men har flera språk i ett.
Jag har laddat upp filen på Maskinistens downloadssektion där dom har en stor mängd olika bruksanvisningar för diverse maskiner:
https://www.maskinisten.net/downloads.p ... f_id=22616
3-fas driven, 100% intermittens upp till ca 170A, 35% upp till 270A. En svets som förmodligen är starkare än mina behov. Men att ha 100% intermittens låter roligt. Hf och skrap start lägen, inte liftarc. Jag har förstått liftarc är ganska modern funktion. HF borde man ju klara sig på oavsett. Slope funktioner finns, puls som tillval. Låter som den har alla de funktioner en hobbyist kan behöva.
Det jag är mest orolig över är om det blir jobbigt att få nya handtag och tillbehär att passa, och om komponenterna börjar närma sig slutet, och hur enket är det att diagnosera och byta isåfall? Och finns det något på dessa som kan gå sönder som är så dyrt att det inte lönar sig att reparera?
Ibland funderar man om man borde ta det säkra före det osäkra och skaffa en modern MinarcTig 200 EVO. Blir att spara och/eller försöka sälja diverse andra grejer då...