Jag har suttit i timmar för att klura ut hur nätaggregatet är konstruerad, men det var inte så lätt.....
Är det någon som har ett kopplingsschema eller servicemanual till detta nätaggregat ?
Utgångarna för 5 Volt och 20 Volt fungerar inte längre.H.O skrev:Tyvärr har jag inget schema att ge dig. Vad har hänt med det?
Jag har ett lika dant, dess utgångspänning sköt i höjden och gick inte att justera. Det visade sig vara den lilla filterkondingen som sitter tvärs över polskruvarna som var kass.
Jo, jag har sett detta, men det är PowerBox 3000B. Jag har PowerBox 3000A.Rolf Zetterberg skrev:Några här på forumet tycks ha schema.Är det inte dags att lägga upp det så att alla får ta del av det?
http://elektronikforumet.com/forum/view ... x#p1204857
Vid detta driftfall blir utgångstransistorerna väldigt varma. Mät så dom inte har kortslutning eller avbrott.Elektra skrev: Jag körde 2.5 A på ca 0.5 Volt i några timmar, sedan gick nätaggregatet sönder.
Jag har också fått hjälp av dom vid några tillfällen, trots att produkterna varit bortåt 20 år gamla så står de fortfarande bakom sina produkter,Elektra skrev:Nu har jag fått hela servicehandboken ifrån Power Box !
All heders till detta bolag !