Har samlat på mig en mängd lysdioder av alla möjliga former, storlekar och färger.. Alla var de fina från början, inga problem alls!
Men upp till ett år efter inköp, ibland kortare tid, ibland längre faktiskt.. så har de blivit bruna på benen som jag bara kan förmoda är någon sorts rost? Samtliga lysdioder förvaras i plastpåsar, dock inte ESD men ändå, kan inte tänka mig att just ESD skulle skapa rost

Men, de är förvarade inneslutande i plast och jag har ju inte direkt droppat ner vatten i påsarna. Visst, påsarna är ju inte hundra procent vattentäta säkert, så det kanske kan dras in fukt i påsarna. Vad vet jag?!
Någon annan som varit med om detta? förmodligen

Men har ni några tips på vad man kan göra för att förhindra att det blir så i framtiden?
Tänkte på såna där fuktabsorberande påsar, men om en sådan drar åt sig fukt och ligger i påsen samtidigt som några lysdioder ligger emot så kanske de blir dåliga av det ändå? Visst, det är ju inga stora mängder fukt, men jag vet inte hur lite eller mycket som behövs för att benen ska "rosta"..?
Det går ju visserligen att använda lysdioderna, kan inte svära på det, men jag tror även att det gått bra att löda pinnarna utan några större problem.. Kanske är det bara någon hinna som skapas som endast ser ful ut?
Idéer, tips, tankar?
Tack på förhand!
Edit...
Det är dock inte väldigt brunt på benen, men det är inte det silver som var från början.. Sen har jag lysdioder som jag tror jag köpte på ELFA för en herrans massa år sen, de förvaras inte i plastpåse men de är fastsatta i sånt där brunt papper, lång remsa med typ 1cm mellan varje lysdiod. De är inte det minsta "rostiga" utan helt silvriga fortfarande.. De måste jag köpt för - ja vad kan det vara, en ~7-10 år sen kanske..
Mysko

Tror att de flesta som syns lite brunt på är "kina" lysdioder men jag vill inte höra någon racism för det!