Bygga CNC Fräs i MDF (Massa byggbilder)

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
DeVille
Kontakt:

Re: Bygga CNC Fräs i MDF

Inlägg av DeVille »

Trist att det sket sig med din leverantör/leverans.
Har inte läst igenom hela tråden, men vad har du för budget på detta bygget?

En fräs i MDF är väl egentligen inte det bästa om man ska bearbeta Alu. MDF gillar inte att bli blött vilket det lär bli eftersom du behöver skär/kylvätska vid alu körning.

/DeVille
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Vågar man beställa en CNC från kina igen.. ? eftersom jag inte fick nån förra gången.. :( ja fast efter mycket om och men så fick jag ju pengarna tillbaka åxå.. jag behöver ingen stor fräs, har tänkt mig fräsa lite alu och kretskort.. och hittade denna.. kanske kan det vara nåt... nån som har nån erfarenhet ?

http://www.ebay.com/itm/CNC3020-MACHINE ... 4aaefc15bd

Rätt så billig tycker jag, med tanke på att allt följer med, även om motorerna är skräp så kan man byta eftersom, på alla kina maskiner så får man ju förbättra mycket redan innan man startar upp den, man kan nog säga att den är till 90% färdig när man får den.. resten får man göra själv.

Ang alu så ska jag fräsa liten text på aluminiumlådor.. småa alltså.. kretskorten ska även dom vara rätt små, 60x40mm ungefär.. fast tänker mig att lägga dit ett hel bit och fräsa många på samma gång..

Några tips.. funderingar.. ?
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Hittade den här åxå..

Dock lite större arbetsyta och till samma pris och till synes levereras den från UK vilket gör att jag inte behöver betala nån moms eller tull..

http://www.ebay.com/itm/CNC-3040-ROUTER ... 19c2929124
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Satan vilka fraktpriser, billigare att åka och hämta själv, typ.

/ Tompa
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Om den där sista nu är nånstans i UK och det kostar ca 4 tusen i frakt.. så ja.. snudd på billigare att åka och hämta skiten själv om man kan sova i bilen ett par nätter och äta billigt som satan och att man förstås kör diesel (vilket jag gör).

Men njaa.. då sparar jag hellre 4 tusen och lägger på att bygga en liten fräs istället, av tex aluprofiler.. eller liknande.

Eller så lejjer jag bort det jag ska ha gjort till nån kunnig med CNC maskin här på forumet.. kanske billigast och enklast och snabbast på alla sätt och vis.. nån som är intresserad ?
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Det var länge sen det var aktivitet här, alla bilderna jag lagt upp är borta åxå, lägger upp lite nya bilder här då andra kanske vill få idéer och tankar kring detta projektet jag byggde för flera år sen nu, ja 7år sen blir det ju..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild