Jag har 4GB minne.Hur mycket minne har du i burken? Hur stor växlingsfil? Och hur mycket minne har du satt att den virtuella maskinen ska ha?
Avsatt virtuellt minne är 1GB.
Jag har 4GB minne.Hur mycket minne har du i burken? Hur stor växlingsfil? Och hur mycket minne har du satt att den virtuella maskinen ska ha?
Enklast är att dela ut en mapp från din virtuella XP-maskin på ditt lokala nätverk och sedan montera den under Windows 7. Fil-skyfflandet gör du sedan vida den delade mappen som mot vilken server som helst.säter skrev:Kan jag komma åt de övriga diskarna på maskinen?
Samt resterande systemdisk på Win7?
Ja, det var ju inte helt lätt att veta.Nerre skrev:Du ska installera gästtillägg i XP för att kunna komma åt "Shared folders".
Nu är det detta som återstår.Enklast är att dela ut en mapp från din virtuella XP-maskin på ditt lokala nätverk och sedan montera den under Windows 7. Fil-skyfflandet gör du sedan vida den delade mappen som mot vilken server som helst.
Fast med gemensamt USB-uttag.Notera att din Win7 och din XP "dator" i princip är som två
helt olika datorer.
De går med länken som Nerre visade bara att du precis som under VM-Ware måste installera en tilläggsprogramvara i den virtuella maskinen.säter skrev:Nu är det detta som återstår.Enklast är att dela ut en mapp från din virtuella XP-maskin på ditt lokala nätverk och sedan montera den under Windows 7. Fil-skyfflandet gör du sedan vida den delade mappen som mot vilken server som helst.
Jag hade hoppats att det skulle fungera med en extern hårddisk som accessas av både Win7 och XP, men det verkar kört.