Hej,
Håller på att bygga en audio förstärkare av en TDA8561Q (http://www.nxp.com/documents/data_sheet/TDA8561Q.pdf).
Den har en pin som är för Supply Voltage Ripple Rejection, vad skall jag göra med denna?
Är den endast till för diagnostic?
De förklarar inte så bra i databladet.
Tack
vad skall jag göra med en ripple rejection pin?
- Synesthesia
Re: vad skall jag göra med en ripple rejection pin?
Ripple rejection pin kommer från en spänningsdelare och är till för dämpning av brum från drivspänningen.
Om du tittar på sidan 12 i databladet du länkade till, så har man kopplat en kondensator på 100µF från den pinnen och till GND.
Om du tittar på sidan 12 i databladet du länkade till, så har man kopplat en kondensator på 100µF från den pinnen och till GND.
Tack för tipset.
Det verkar som om det bara har det i single ended configurationen men inte i den bryggkopplade configurationen.
Kanske bara en miss i databladet?
Det verkar som om det bara har det i single ended configurationen men inte i den bryggkopplade configurationen.
Kanske bara en miss i databladet?
- Synesthesia
Har inte mer än tittat i databladet, men normalt sett om man bryggkopplar så skall ripplet mellan de båda utgångarna ta ut varandra så ripplet (teoretiskt sett) skall försvinna. Fast det räcker med en liten skillnad i rippel mellan utgångarna för att ripplet inte skall ta ut varandra helt, så hade jag använt kretsen hade jag testat rent fysiskt om den antirippel-kondensatorn gjort någon märkbar nytta (eller satt dit den i alla fall).