Jo men det har jag hört från några jag kände tidigare som ofta var ute och körde airsoft-krig, så det har jag förstås koll på. Men det är ju givetvis alltid bra att påminna så man inte glömmer bort det. Jag skulle inte själv vilja se någon gå med vapen fritt..
Vi var i Paris i Juni och då gick det runt militärer överallt med automatgevär på sig.. det var lite smått obehagligt, men samtidigt så vet man ju att de är där för ens egen skull, men det är ändå obehagligt.
Var mest intresserad av vad polisen säger

För som tråden handlar om, paintball, det kör man ju inte riktigt vart som helst. Så exempelvis att lägga en "bomb" i ett paintball område bör ju inte uppröra någon speciellt mycket. Mot airsoft, där kan man ju vara i stort sett vart som helst, vilken skog som helst.. Speciellt med bio-kulorna som bryts ner om de får ligga i naturen.. Om man lägger en bomb där och inte är jättemycket i just det området och så råkar någon friluftsnisse gå förbi och se bomben.. då skulle de nog skita på sig

Adam.h
Du vet väl att om du skapar en paintball bomb nu, efter att ha skrivit på detta forum, så är det "lag" på att du visar upp det färdiga resultatet!