Sitter och funderar på att testa en liten "olaglig" FM sändare, bara för att testa och inte kontinuerligt sända eller något sådant. Mest, bygga ihop - se om det fungerar för mig. För ofta är det ju så att det fungerar för andra, men inte för en själv - iaf när det kommer till mig av någon anledning

Hur som helst, den sändare jag tittat på behöver antingen en 22pF eller en 40pF trimkondensator.
När jag söker på sådana på eBay så hittar jag bara 20pF och möjligen någon runt 40pF. Men sen finns det 10pF till 40pF, skulle en sådan "täcka in" hela området från 10pF till 40pF då? Så man skulle kunna använda den istället för antingen en trim på 22pF eller en på 40pF?
Blir ju helknasigt när jag skriver, men blir det "lika bra" om man nu kan skriva så, med en 10-40pF om man jämför med en 22pF eller 40pF? Jag menar, blir RF signalen sämre eller mer ojämn eller något sådant om man använder en som täcker in hela området?
I och för sig när jag tänker på det, en 10-40pF.. är det rakt av en 40pF bara? Men att den klarar att gå ner så långt som till 10pF?
Helknasigt.. Jag tror att jag har koll på det känns det som, men jag litar inte på vad jag tror

Tack på förhand för er hjälp!