Har varit medlem på forumet ett tag men har ännu inte skrivit något inlägg.
Jag sitter nu här med en övergångstryckknapp som jag köpt utomlands, vilket gör att den är på 110v. I vanliga fall sitter ju en sådan vid ett övergångsställe men nu vill jag bygga om den till batteridrift och koppla ihop den med en arduino.
Jag köpte en 230v -> 110v omvandlare och har kunnat provköra och allt verkar fungera som det ska. Enkelt förklarat så spänningssätter man "RÖTT LJUS", då tickar den långsamt, vibrerar långsamt på toppen och lysdioderna är släckta.
Trycker man på knappen får man ett pip och lysdioderna tänds för att kvittera trycket. Både i botten och även uppe i led kransen. En slutning skickas också till dator/styrningen för att indikera att någon vill gå över vägen.
När det är dags bryter styrningen spänningen till "RÖTT LJUS" och spänningssätter i stället "GRÖNT LJUS" vilket gör att den börjar ticka snabbare, vibrera snabbare och kvitteringslysdioderna släcks. Därefter återupprepas processen.

Jag vill alltså bara behålla själva trycket, resten av elektroniken får plockas bort till förmån för ett batteri + arduino.
Trycket ansluts med en 6 polig flatkabel till nuvarande centralenhet. Trycket är inte mekaniskt, utan det räcker med att man trycker någonstans på hela den blåa smala ytan för att aktivera centralenheten. Lite åt touch hållet.

Jag har nu gjort 3 mätningar för att försöka få fram hur jag ska kunna driva endast trycket. Den röda har jag räknat som Pin 1.

Vad säger ovanstående värden gällande framtida inkopplingen till Arduinon? Vilka pinnar ska jag spänningsmata trycket med och vilka pinnar får jag tillbaka trycket på?
Har försökt tyda ut vad det är för krets som sitter på trycket, men det är slipat precis där den sitter. Men tycker mig se "ATMEL0436" om det hjälper något.
Tack på förhand.