Ställer nu en förmodligen ganska korkad fråga, men resonerar så att jag hellre skämmer ut mig för okända på webben än någon i real life!
Hur som helst, igår kväll hade jag tvättat håret och skulle stänga av datorn, precis innan jag tryckte av datorskärmen droppade några vattendroppar från håret ner på övre delen av min tumme och handrygg. När jag sen tryckte med tummen på stänga av knappen på datorskärmen kände jag något slags "elektricitet-fenomen" på huden där vattendroppen träffat och därav var blöt.
Vad hände egentligen då? Var det ström/elektricitet jag kände eller vad för fenomen? Kunde något farligt skett? Antar inget direkt farligt skett då jag är vid liv idag, men kanske man bör se till att vara torr framöver i kontakt med elektroniska prylar?
Delen av min tumme som vidrörde datorskärmsknappen var snustorr, men inte övre delen av tummen och handryggen alltså.
Har för övrigt en väninna som råkade ut för en el-stöt med en bakmaskin vid diskbänken för et tag, så jag är nog lite rädd för el sedan dess. Bättre att ställa än fråga för mycket en för lite.
Ps. Och ja, mycket riktigt - jag fick IG i fysik på högstadiet för 10 år sen, då jag skolkade

---
UPPDATERING:
Skärmen är inkopplad i ett ICKE JORDAT el-uttag:
Skärmen är en HP ZR2440W 24-Inch LED LCD
http://www.pcworld.com/product/1147344/ ... nitor.html
Power Description
Standby Power Consumption 500 mW
Operating Power Consumption 59 W
Input Voltage 110 V AC, 220 V AC