/// Marcus
Ja den var verkligen snygg. Synd på den saknade knappen.nsbvzy skrev: och så en bild på skönheten![]()
nsbvzy skrev:Köpte en Luxor POWER 5002 på tradera billigt, kunde inte låta bli, Tillverkad i motala en gång i tiden.
Uppenbara fel:
1: Glapp i knappar, pottar och säkringshållare.
2: En kanal är det lägre ljud på, samt sämre diskant
3: En knapp saknas också! säg till om du har en i junkboxen!
1: var lätt att åtgärda, Knapparna och pottarna visade sig vara helt OK, men de satt inte så bra i lödningarna på kortet.. alla var mer eller mindre spruckna.
När jag väl hade i sär den så var jag nyfiken att kolla statusen på större elektrolyter, tog bort några 50V 100µf som satt i nätdelen till försteg, mätare mm, och de var inte friska, 3 av 4st var totalt döda, den fjärde visade 16µfkonstigt att den fungerade...
Fortsatte jakten på kassa elyter, flera hittades och jag beslutade att byta åtminstone de större.
En var så dålig att man kunde snurra plåtbägaren runt gummit som benen sitter i(Aldrig sett så dåliga elyter nån gång)
2: var värre, återstår den kanal som har lägre ljud och sämre diskant.. har konstaterat att det inte är slutsteget genom att flytta det till den hela kanalen. (smidigt när det är byggt i moduler)
Detta skulle ju också kunna vara dåliga kondingar i signalvägen, men det är ett helsike att byta alla, många, och dessutom trångt![]()
Kanalen reagerar på loudness, bas och diskantreglagen, om det kan vara en ledtråd.
och så en bild på skönheten![]()