Har en liten pryl jag vill göra ett mindre antal utav. Min tanke är att ha en form som man gjuter med en färgad plast i och som ger 20st enheter (de är väldigt små).
Dessa 20st enheter skall märkas med en text, jag tänker någon liten klisteretikett.
Sen tar man dessa 20st som sitter kvar på "trädet" (tror jag det kallas) och sätter i form nummer två som är endast något större i alla dimensioner jämfört med form nummer 1. I form nummer 2 gjuter man med genomskinlig plast. Som då gör att man kan läsa etiketten som nu är skyddad från slitage och man ser färgen från steg 1 klart och tydligt.
Varje enhet är ungefär 10mm x 4,5mm x 2,5mm.
Då dessa endast skall göras i en serie om 1000-2000st för utvärdering så vill jag ogärna köpa eller bygga en liten maskin för att göra detta och att ta fram en riktigt gjutform hos någon firma som sysslar med sånt lär vara vansinnigt dyrt har jag fått berättat för mig.
Någon här som har tips på hur jag ska göra nu?

Jag tror jag kan tillverka en egen gjutform som kommer fungera hjälpligt för denna korta serie. Är det någon som har en egen liten maskin för injection molding som inte nyttjas så ofta som man kanske kan hyra eller betala ägaren för att gjuta upp dessa enheter?
Hur tjockt måste andra lagret plast vara för att plasten skall fylla ut formen ordentligt? Finns det några generella formler eller riktlinjer att ta hjälp utav?
Finns det andra sätt att märka upp enheterna som inte involverar stora/dyra investeringar och som är enkla att ändra (ändra text/siffror)?
Märkningen måste dock sitta ordentligt och inte nötas bort av upprepad användning (att man tar på de med fingrar och pincetter)
Jag kan tyvärr inte lägga upp en bild eller ritning av dessa enheter och ej heller beskriva de i mer detalj än vad jag gjort ovan.
Tack på förhand.