Min tanke var att spettet skulle tillföra en "riktig" skyddsjord som faktiskt leder nånstans.
Tack för vägledningen,
xxargs, jag ska göra dessa mätningarna imorgon så får vi se.
Hade maskinen varit mittjordad så hade du mätt 115 Volt på både P och N-ledaren i 230V uttaget om det mäts mot skyddsjorden eller maskinens chassie (tex motorn)
Det var ju detta jag försökte kontrollera idag, men uppenbarligen får jag ingen spänning mellan P/N och skyddsjord (den i 230V-uttaget). Känns märkligt. Kan jag varit så klantig att jag bara mätte mellan ena polen och skyddsjord. Får se till och göra detta mer ordentligt. Dock borde ju detta tyda på att maskinen är jordad i ena kanten då, ifall jag lyckades mäta mellan N och skyddsjord där jag fick 0V?
Det är inte en invertergenerator.
EDIT: Bifogat kopplingschema ifrån manualen nu. Jag försöker förstå hur saker är kopplade. Här tycker jag det framgår ganska tydligt att det bara är ena ledaren som går till skyddsströmbrytaren (CB) i alla fall. Vet inte om det styrker att den inte är mittpunktsjordad? Och således 230V-0V.
Tittar man på det högra uttaget, det som är CEE, så ser man att P verkar vara det högra utav de två polerna. I CEE-kontakten jag köpt så är den uppmärkt på insidan så att P blir inkopplad i vänstra...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.