Kul att du "frågar"!
Jag har ju hållit på med min konstlast i 25 år nu och äntligen börjat närma mig slutklämmen.
För en vecka sen fick jag hem min låda jag avser att använda, den ser ut så här:
Då jag har lite halvspeciell tanke kring frontpanelens utforming och funktion så tänkte jag montera själva "justeringspotten" på sidan av lådan. Ungefär som en fjärris till en RC-bil.
Denna ratten skall alltså sitta monterad på sidan av lådan för justering av lasten. Fronten kommer innehålla 7-segmentare, LED:ar och andra rattar.
T: Priskoll på litet aluminiumhjul [AVSLUTAD]
- Magnus_K
- EF Sponsor
Re: T: Priskoll på litet aluminiumhjul (AVSLUTAD)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: T: Priskoll på litet aluminiumhjul [AVSLUTAD]
Får man fråga vad det kostar att köpa en färdig?
- Magnus_K
- EF Sponsor
Har kikat runt lite och man kanske kan få något liknande för 50-150:-. Dock mycket trevligare att ha något hemmasnickrat.
Sen kan man ju diskutera hur vettigt det är att lägga ut ett par hundra på en ratt...
EDIT: Men då har jag också tagit ner diametern rejält. Får nog köra på 30-40mm istället.
Sen kan man ju diskutera hur vettigt det är att lägga ut ett par hundra på en ratt...
EDIT: Men då har jag också tagit ner diametern rejält. Får nog köra på 30-40mm istället.
Annars finns ju färdiga rattar att tillgå för nån hundring: http://www.wiberger.se/templates/rattar.htm
De flesta har typ 10 mm som minsta axeldiameter, men det kanske går att lösa med en bussning?
De flesta har typ 10 mm som minsta axeldiameter, men det kanske går att lösa med en bussning?
Wiberger är skitbra! Skönt att man kan se priserna på grejjerna direkt. Samt att de har CAD-filer på i princip alla saker (undantaget typ skruvar) och att de är prisvärda.
- Magnus_K
- EF Sponsor
Jo precis, såg det också!
Ska ta och beställa ett sånt hjul och göra en bussningslösning som du säger.
Sidan är absolut "favoriserad"
Ska ta och beställa ett sånt hjul och göra en bussningslösning som du säger.
Sidan är absolut "favoriserad"