Industridator rena skämtet eller....

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
H.O

Re: Industridator rena skämtet eller....

Inlägg av H.O »

Men DW, det vi säger är att när maskinen står i den miljö den en gång byggdes för, dvs på en industri och arbetar 8h5 eller 24h7 då är 25kkr ingenting i jämförelse med vad det kostar att A)Ha maskinen stillastående eller B)ha sina egna tekniker plocka ihop en PC av komponenter, installera OS, installera drivrutiner och applikationer osv (om man ens HAR tillgång till installationsfilerna) och sedan hoppas att allt fungerar - allt medan man har maskinen stillastående.

Om jag hade haft maskinen i mitt garage, då hade såklart 25kkr för en sån där burk varit den absolut den sista utvägen och jag hade kunnat spendera många kvällar med att försöka få igång den med en annan dator (det kanske går på ett par timmar - eller inte - vem vet).

Är det någon som säger att DU ska lägga 25kkr på ersättningburk istället för att i alla fall PROVA med en vanlig PC? Nej, det tror jag faktiskt inte att någon har gjort.
Användarvisningsbild
DW
Kontakt:

Inlägg av DW »

H.O
Tyckte bara att det eskalerade till SSAB storlek.
Nu har ju några valt att jämföra den på det viset och det är väl okey om man vill det.
Jag tyckte bara att det som finns i lådan var ju minst 30% samma skit som hos NetOnNet.
CD, portar, floppy, kablar, hårddisken som ej finns i är en standarddisk på minst 2Gig.

Men jag accepterar om det drar iväg. Jag tycker ändå att det var givande och inget ont om de som har annan åsikt.

*Jag gjorde detta tillägg enbart för att visa att inte bara ibland utan ofta skapas det en egen historia i trådarna.
Det kan ju knappast vara trådskaparens fel att en del flummar iväg.

Allt detta nedan är taget helt ur luften!
Jag har aldrig påstått att det är en industrimaskin utan detta har ni skapat själva.
citat från dej H.O
Men DW, det vi säger är att när maskinen står i den miljö den en gång byggdes för, dvs på en industri och arbetar
8h5 eller 24h7 då är 25kkr då är 25kkr ingenting i jämförelse med vad det kostar att Ha maskinen stillastående

slut citat.

* ett tillägg.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Jag vet inte jag, men det KAN ju ha att göra med att det står industridator i rubriken. :D
Användarvisningsbild
DW
Kontakt:

Inlägg av DW »

MadModder

-ja, texten var lite lurig. Alltid är det något som är fel :wink:
Skriv svar