Diskmaskinsfråga

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
MiaM

Re: Diskmaskinsfråga

Inlägg av MiaM »

Bilder.jpg tack! :)

Jag har sett en (golv)maskin som haft en flottör av frigolit som del av magnetventilen, om flottören flyter så vill magnetventilen inte slås på...
xxargs

Inlägg av xxargs »

En del vatten-sensor svampar är som wettex-duk i karaktären, eller snarare som torksvampen i wellers lödpenna - hårda när det är torra med tappar all styvhet när de blir fuktiga och manöverarmen till en kontakt pressar ihop denna och kontakten slår om - vilket innebär att man får ta ut biten och forma tillbaka till ungefär den formen den skall vara när den är torr och sedan låta den torka och sedan stoppa tillbaka där man hittade denna och med detta spänna upp manöverarmen till kontakten och maskinen går förhoppnings igång igen - att låta den ligga kvar så får den formen vid utlöst läge även när den är torr igen.
LarryXz

Inlägg av LarryXz »

Beror nog helt på vilket märke och modell av maskin det är. De få jag har pillat på har haft en frigolitbit.
Repen

Inlägg av Repen »

I den med svampswitch kan man använda en socker bit i (om man inte har problem med möss)
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Kanske bäst att tillägga att det ska vara en sån sockerbit som är tänkt att äta, inte en sån som är tänkt att koppla kablar med :wink:
LarryXz

Inlägg av LarryXz »

Det går nog bra vilket som, möss brukar inte vara så kräsna :) Fast möss i diskmaskinen är nog inte så vanligt.
Catlin

Inlägg av Catlin »

Jag har letat efter denna "svamp" i båda maskinerna utan att hitta den.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Du får hälla avsvampninghsmedel i maskinen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Men visa lite bilder på maskinerna o.s.v. så kanske du får något bra tips? (Det går att ladda upp bilder direkt på forumet så du slipper krångla med bildvisningstjänster o.s.v. om du vill)
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Den var rätt vanlig på äldre maskiner, som jag trodde det handlade om i TS fall, nyare kör oftast med frigolitbit på olika sätt.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Den maskin jag sett frigolitflottör i köptes ca 1990 om jag inte minns fel...
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Visst existerade det men inte lika vanligt som jag såg och varför det inte användes i alla maskiner förstår jag än i denna dag inte då ju frigolit var så mycket bättre.
Skriv svar