Behöver tänkahjälp, mekanisk utmatning av sopkorg diskbänk

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
adent
Kontakt:

Re: Behöver tänkahjälp, mekanisk utmatning av sopkorg diskbä

Inlägg av adent »

Jag pratade just med min sambo om att de i USA har avfallskvarnar. Vi funderade på om den bara skickade ner allt jox i avloppet (men malt), jag förmodar det?

Trodde knappt det fanns i sverige. Sen känns det inte klockrent att använda när vi har enskilt avlopp...

MVH: Mikael
Sörgårdsnissen

Inlägg av Sörgårdsnissen »

OT eller inte, tanken var ideér juh :)

regringen har lagt Veto på inte nåt på luckan, så det går fetbort tyvärr, de var min första tanke annars för gröna påsen. Då fick den ju plats över sophinken och allt hamnar i framkant o saker blir ergonomiskt att kasta.

Tror regeringen är lite känslig/äckelmagad för att titta ner i all div kraft man skrapat ned i gottelådan :S
Därav vetot

Skulle vilja bygga av tager-de-man-haver och funderar fortfarande på en fönsterhiss. De är troligen mycket billiga på skroten vid mitt jobb. Tilltagen kraftkälla/12v trafo har jag en i bodarna så ström blir ingen match.
O så skulle jag ju tro de blir redig slaglängd och styrka i en sån servo.

lurar oxå på om inte en strömbrytare in/ut vore lämpligast efterssom jag nog inte behöver utdrag varjegång. T.ex då jag ska slänga apelsinskal behöver jag ju inte dra ut då den redan står på förstaplats

Ska svänga förbi skroten en dag och botanisera lite bland bilarna. Ni har inga bra bilmodellstips med lämplig fönsterhissmekanik?
Användarvisningsbild
Sverige
Kontakt:

Inlägg av Sverige »

Ja avfallskvarnen mal ner det i avloppet. Det blir som en välling - orsakar inte stopp.

En del kommuner ser med fördel användandet av kvarnar, då det ger biogas (medans andra kommuner inte förstått).

Man kan räkna att en avfallskvarn är som en till person i hushållet när det gäller mängden avfall/avföring.

Köpte min från http://www.avfallskvarn.se

Ser inte att det skulle vara en nackdel för att man har egen skitbrunn.

Angående rubriken, så blir det väl mer inmatning (istället för utmatning)... ;)
Skriv svar