Tack Perkla
Jag hade turen att köpa ca 200-250Kg profiler till skrotpris. Runt 5000:- tror jag att jag gav för det. Annars hade det nog blivit ganska dyrt och förmodligen ogenomförbart med min hobbybudget då en meter 80x80T kostar runt tusenlappen hos Alucon. De flesta profiler är 80x80T/U sen finns det 4-5 meter 40x120 också.
Lurar på att använda 40x120 profilerna till en fjärde axel så småningom som är skräddarsydd för att passa i fräsen.
Om någon är intresserad så kan jag lägga upp ritningarna här när fräsen är klar. Men de måste organiseras först med riktiga komponentnamn, skruvar och sånt först och givetvis fixa alla småfel. Kanske går det till och med att snajsa ihop något fint i Layout sedan så fler kan bygga om dom vill.
Det är Sketchup förresten om någon undrar.
Jag funderar på att försöka göra portalfästena själv med sänksåg och tålamod. Alternativt kolla om någon här på forumet kan hjälpa mig med det då det känns som att det är en bra idé att dom är raka samt exakt likadana. Det som behövs fräsas i så fall är bara "trekanterna" då plattorna som sitter på inte är så svåra att göra. Får lura på det.
Om någon i här närheten har en fräs och vill hjälpa till att fräsa bitar får ni gärna hojta till.
Självklart mot ersättning.