DSC_0415~2~2.jpg
vad gör man för kul med en sån här?
vad gör man för kul med en sån här?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av gotis 4 november 2014, 13:36:49, redigerad totalt 2 gånger.
Re: vad gör man för kul med en sån här?
Man mäter ganska så precisa mått.
Är faktiskt ute efter en trasig sån där, jag behöver modda en för att istället för att mäta bra kunna lyfta väldigt rakt upp.
Är faktiskt ute efter en trasig sån där, jag behöver modda en för att istället för att mäta bra kunna lyfta väldigt rakt upp.
När jag klickade på bilden förut visas den rätt, vad använder forumet för verktyg för att krympa ner den?
Jo men den här ska fungera.
Projektet ligger i att hitta andra användningsområden, mäta automatiskt har jag begränsat behov av.
Av vilken anledning vill du modda en sån här?
Projektet ligger i att hitta andra användningsområden, mäta automatiskt har jag begränsat behov av.
Av vilken anledning vill du modda en sån här?
Jag har behov av att rycka loss komponenter från kretskort extremt rakt upp för att inte stöta i andra komponenter på kortet. Komponenterna sitter inte speciellt hårt, men de sitter väldigt nära varandra och är väldigt känsliga.
Antingen får jag bygga en sån maskin från scratch, eller så får jag köpa något som jag kan basera min "ryckare" på.
Antingen får jag bygga en sån maskin från scratch, eller så får jag köpa något som jag kan basera min "ryckare" på.
gotis skrev:
Det passar väl bättre i Idébanken...
- SeniorLemuren
Är det inte lite smidigare med ett sådant här?Agwan skrev:Man mäter ganska så precisa mått.
Nä, jag sa lyfta extremt rakt upp. Inte slumpmässigt +-10 grader. Snarare klart mindre än 50 bågminuter.
Sverige skrev:gotis skrev:
Det passar väl bättre i Idébanken...
Har du rätt i , kan någon moderator flytta denna tråden till idébanken?
- SeniorLemuren
Vad är det för skitsnack? Jag kör själv en Dremel och borrar kretskort med 0,6 mm hårdmetallborr i ett sådant borrstativ. Om det skulle glappa bara en grad så skulle borret knäckas. Att påstå att det skulle glappa +-10 grader tyder på att du inte vet vad du talar om.Agwan skrev:Nä, jag sa lyfta extremt rakt upp. Inte slumpmässigt +-10 grader. Snarare klart mindre än 50 bågminuter.
Men kom igen, jag överdrev, tyckte det var rätt tydligt. Du menar alltså att jag med ditt förslag kan lyfta komponenter 2mm upp från ett kretskort utan att de skulle röra sig mer än 10-20µm i sidled någon gång under rörelsen? Det är 35 bågsekunder vilket då är mindre än 50 som var mitt krav.
Har du såna precisionskrav så lär det inte vara stabilitet i lyftmekaniken som är problemet, det lär vara själva greppet om komponenten som är problemet.