Problemet med den är att den är tråkig och svårstyrd. Den har 12V in, och inget mer. Vill man byta ljus är det IR-fjärrkontroll som gäller, och det går ju inte. Dessutom begränsas antalet färger och ljusstyrkor kraftigt.
Så den behöver byggas om innan den går att använda som jag vill

Alternativ 1:
Acceptera begränsningarna och smyg in en IR-diod i den, och efterapa fjärrens utsignal för att byta färg/styrka.
Alternativ 2:
Behålla kretskortet inuti, men endast använda transistorerna som reglerar LEDarna, samt strömförsörjningen. Dvs knö in en controller med 3 st PWM-utgångar vid sidan om befintlig elektronik. Skicka in styrkommandon med DMX-protokollet var väl det jag tänkte på i första hand, eller eventuellt nåt annat seriellt
Alternativ 3:
Skippa all intern elektronik, löd kabel på LEDarna och dra ut till en extern box. I övrigt som alternativ 2. Lätt att sno ihop elektroniken i alla fall, med hålmonterade komponenter och experimentkort. Här är jag kanske mest oroad för vattentätningen.
Alternativ 4:
Rita ett helt nytt kretskort. Känns som lite overkill, men om ljuset "funkar" därute så kanske det ska byggas 8-10 st lyktor eller mer.
Just nu lutar jag åt lite proof-of-concept enligt alt 1 för att grovtesta ljuset på plats, eller kanske bara ansluta 12V och kuta runt med fjärren lite. Sedan en prototyp enligt alt 3, för att till sist bita i det sura äpplet och lära mig mönsterkortslayout (alt 4).
Eller hade ni gjort på nåt annat sätt?