men det viktigaste är nog att tänka på att inte motarbeta naturlagarna - det är en värmeluftplym från lödpenna - det är en (svalare men mycket större yta värmande) värmeluftplym omkring dig själv som person - det du skall försöka få till är att undvika rökslingan från lödningen och pennan att ringla sig upp just under dina näsborrar, utan tas om hand framför nosen eller innan nosen och bortforslas - ungefär...
det är skitsvårt suga från en slits/spalt efter bordets yta och dra med sig luft mot där det suger ut om man inte har groteskt mycket kapacitet (så som en dammsugare)
här tänkte jag försöka med en svg-fil som illustration men forumet tillåter det tydligen inte att laddas upp, så jag provar att hänvisa filen till min urgamla adress
(måste ha en SVG-enablad webbläsare)
där sug-plymerna inte alls går som man önskar när det sugs genom en slits eller ett hål och att stå kort bit rakt framför den sugande hålet är bästa stället att stå på om man _inte_ vill ha 'drag'...
dvs. det går inte att göra en sugande "dragridå" på samma sätt som man kan göra en blås-ridå eller en 'luftkniv' som blåser efter bordsytan då om det skall fungera så måste man stå på sidan som har undertryck och det blåser emot en.