Det skapas för lite klassikers idag.
Allt ska förändras.
Inget kan få bestå.
Inte ens en ketchup-flaska kan få bestå
Det ska bara skapas nytt, nytt, nytt
Ett tekniskt undantag är dock iPod Classic.
Såvitt jag vet kom den redan 2001 och tillverkas än idag (om än med större HD).
Men annars ska precis allt förändras hela tiden.
Speciellt gäller detta mjukvara.
Ett område där förändringar i användargränssnitt är fullkomligt onödiga.
Jag kan förstå att man vill släppa ett par ”betor” men när full elementär funktionalitet uppnåtts så borde man kunna koncentrera sig på säkerhetsbrister allena utan att för den skullen ”passa på” att mutera användargränssnittet också.
Ta t.ex mitt (analoga) oscilloskop som jag nog haft i 25 år och se det som en applikation.
Skulle jag vilja att reglagen plötsligt flyttades runt och kanske tom bytte funktion?
Vem skulle vilja det?
För mig är en dator ett verktyg och inget mer.
Jag caddar gärna mina elektriska såväl som mekaniska ritningar i Paint, skapar komponentlistor i Excel och designar CPLDs mha ISE samt snart kanske tom PCBs mha PADS (troligtvis).
Jag har egentligen inte så stort behov av internet men visst är det roligt att både kunna läsa sin webmejl, googla upp nåt obekant samt kunna chatta med trevligt folk som Er.
Men dom som vill spela spel kan köpa en spelkonsol, tycker jag (och tydligen fler med mig).
Så jag har fått en helt galen ide’.
Tänkte jag skulle köpa mig en billig liten laptop och köra ”format c:” på den samt bygga mig ett nytt OS mha den dator jag redan har (och föra över datat via USB).
Hur galen är man då?
Med vänlig hälsning/Roger