Mach3 med A-axel som spindel
Re: Mach3 med A-axel som spindel
Det finns lösa pulsboxar som kan driva stegmotordrivare om det skulle vara ett alt.
Ladda upp din .xml för den profilen där 4e axeln skall agera spindel så ska jag titta på den.Ställer jag in den som spindel på ports & pins och disablar A-axeln så snurrar inte motorn om jag byter varvtal till 100 t.ex.
Skulle avråda, även mekaniken ( Lagring mm) är troligen underdimentionerad för svarvning och består antagligen av en snäckväxel som snabbt kommer att förslitas och ge glapp så att den inte duger till en 4:de axel heller efter ett tag.
Fick igång grejjerna till slut 
Var inne och confa om lite prylar och vips så starta den.
Här är en bild, det i mitten är svarvat med min 80mm fulchuck, Nema 23a och bonnlager.
Körde på 1000 RPM (nedväxlat med kuggar till 125 tror jag) och 5m/m på X och 0.3mm på Z åt gången.
Provade faktiskt stål också och det gick det med.

Var inne och confa om lite prylar och vips så starta den.
Här är en bild, det i mitten är svarvat med min 80mm fulchuck, Nema 23a och bonnlager.
Körde på 1000 RPM (nedväxlat med kuggar till 125 tror jag) och 5m/m på X och 0.3mm på Z åt gången.
Provade faktiskt stål också och det gick det med.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nu när jag fått igång grejjerna, är det nån som har en nån design + toolpaths jag kan låna för att testa ?
Är inte riktigt med på hur jag ska skära med 4:e axeln... Låt oss säga att jag vill göra ett enkelt kugghjul på en 25mm stång med 10 tänder.
Kan nån maila mig en sån fil med toolpath så jag kan kika lite ?
Är inte riktigt med på hur jag ska skära med 4:e axeln... Låt oss säga att jag vill göra ett enkelt kugghjul på en 25mm stång med 10 tänder.
Kan nån maila mig en sån fil med toolpath så jag kan kika lite ?