Jag sitter och spånar på lösningar för ett elektriskt roder till en jetski.

Har googlat runt och letat ett bra tag nu. Var först inne på starka RC-servon men det verkade onödigt då jag inte är i behov av trådlös styrning.
I allt mitt letande har jag många gånger kommit in på trådar i detta forum men inte riktigt känt att jag hittat lösning för mig.
Så nu tänkte jag att jag ställer en fråga helt enkelt så får vi se om någon har en idé.
Det jag vill uppnå är elektrisk styrning av utblåset på en jetski, höger/vänster. Strömkälla kommer vara ett 12V fritidsbatteri.
En wire från utblåset kommer ligga runt en vändskiva som jag tänkt ska vridas av en elmotor. Har läst många här som rekommenderar slaktade skruvdragare, vilket jag tror skulle fungera bra, men jag behöver isåfall få ner varvtalet ordentligt för trögare utslag på styrningen. Även att motorn stannar vid ändlägen och något sätt att polvända när man vill svänga åt andra hållet.
Själva reglaget har jag inte tänkt så mycket runt än men ett slags större vred vore kanske önskvärt.
Eller om någon kommer på en helt annan lösning så är jag öppen för förslag.
Mina kunskaper involverar inte H-bryggor, PICar och liknande som jag stött på här, ligger mer på +/- -nivå

Tack på förhand