Pakko: Kortfattat är det så man gör, ja. Sen måste man ju även riva av skivan ibland, för den blir ju sliten, då skär det sämre och ytan blir sämre.
Hehe, tackar! Kul att du gillar det. Inhoppet är inga problem, alltid kul med frågor.
Krille: "Sedan ställer man hur långt man vill slipa och så går maskinen till det i de steg man har ställt in
och stannar. Så mäter man vad man har kvar, ställer in och kör igen."
I mitt fall kör jag dock det manuellt, för matningen på maskinen funkar inte.
Fortsatte lite igår och även idag.
Igår slipade jag invändigt för första gången och det var rätt knepigt faktiskt, det slet mycket på skivan och ytan blev sådär(ytan blev ju bra, men för att vara slipning blev den sådär imo) troligen var det jag som gjorde nått fel, ska höra med kollegorna imorrn på jobbet. Sen var det väldigt svårt att mata med en hand samtidigt som man sprutar på kylvatten själv.
20140426814.JPG
Några av de delarna jag slipade var passningen mellan locket och labyrinttätningen.
20140427821.JPG
Ihop med labyrinttätningen.
20140427822.JPG
Och sen i med labyrinttätningen i locket.
20140427819.JPG
Såhär ser det ut på framsidan, här kommer spindelskaftet sitta sen.
20140427820.JPG
Axiellt ska jag ha 2 tiondelars glapp/sida, dags att mäta så jag har gjort rätt!
Eftersom planet på inner-/ytterringen ska ligga emot lagret, med andra ord i samma höjd så ska innerringen ligga 0.2mm under i vilande position och sen ska den ligga 0.2mm över när man lyfter upp den emot den andra labyrintringen.
Jag nollade emot planet på ytterringen, gick jag över med klockan till innerringen, 0.2mm. Sen lyfte jag innerringen, 0.2mm. Perfekt!
201404278161.JPG
Idag slipade jag dragstången, blev att slipa den på dubb.
20140427823.JPG
20140427824.JPG
Tog med dragstången hem för att se hur det blev med tallriksfjädrarna monterade.
IMG_3303 copy - Kopia.jpg
Det var allt för denna gång!

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.