Jag gjorde om hela mitt nät igår, enligt konstens regler ang hur det skall vara uppbyggt, dvs: _____|____|______| !
Det funkade kalasfint, ett dygn, endast tempsensorer, dock med ett par DS2405-switchar men dessa var inte "på". Även dom funkade fint.
Idag har jag försökt få det att funka att mata reläer via DS2405 från extern matning då dessa tar för mycket ström/spänning från 1-wire-nätet.
Det funkade inge vidare verkar det som och jag började få konstiga fel på EN av sensorerna, endast EN och SAMMA sensor. (av 7 inkopplade)
Tänkte då att den kanske var trasig så jag bytte till en ny och då funkar den sensorn. Testade då den gamla som jag trodde var trasig, i min test-app, den var HEL.
Ok, efter detta så får jag återigen fel men på EN ANNAN SENSOR, och endast denna sensor!!
BYter då denna mot föregående som var kontrollerad och då går den men felet flyttar då till EN ANNAN SENSOR IGEN?!?!?!
JAG BLIR VANSINNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(och jag ÄR verkligen vansinnig men jag hoppas folk kan se att detta endast är en kombinerad avreagering och en fråga om va fan som kan va fel)
Ger snart upp, hur än jag vill få detta att funka....

BETALT TILL DEN SOM LYCKAS HJÄLPA MIG!