Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
En del av remhjulen kastar lite, hålet sitter inte exakt i mitten.
Och jag gissar på att de nya hjulen han beställt inte matchar de gamla remmarna.
Och jag gissar på att de nya hjulen han beställt inte matchar de gamla remmarna.
Nånstans har jag läst att vår rem inte skulle vara avsedd att dra åt båda hållen.
? Det skulle ju isf innebära att den bara skulle fungera bra i hängande vertikala lösningar ? (delta)stenD skrev:Nånstans har jag läst att vår rem inte skulle vara avsedd att dra åt båda hållen.
Som drh sa så är det för att mina befintliga remhjul inte är helt koncentriska.
Och tänkte att jag lika gärna kunde köpa ett större kit, när frestelsen blir för stor så har jag fler delar till en till skrivare

Kommer använda initialt 4 hjul (en i var ände för X & Y) så det blir 6 st kvar till något annat.
Hursom, du måste ge en utförlig rapport hur printresultatet blir.
- Centimeter
- Kontakt:
En rem är väl spänd eller slak? Ur remmens synpunkt så kan den väl inte gärna vara spänd åt ett visst håll...?stenD skrev:Nånstans har jag läst att vår rem inte skulle vara avsedd att dra åt båda hållen.

Asymmetriska tänder kan vara avsedda att dra åt ett visst håll, men det enda ställe där jag sett något sådant är på riktigt gamla motorcyklars läderdrivremmar.
Idag printar vi guld
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kan ju vara så att remmen är till för synkning av drivaxlar eller dylikt som snurrar åt ett håll, dvs profilen är inte fokuserad på att minimera vändglapp utan på att överföra kraft åt ett håll, det spelar säkert ingen roll vilket håll det är, därför inga pilar på remmen, men man kommer ha ett glapp när man gör själva vändningen. Det skulle kunna tolkas som att remmen inte är avsedd att dras åt båda hållen.stenD skrev:Nånstans har jag läst att vår rem inte skulle vara avsedd att dra åt båda hållen.
I morse då jag skulle starta en printning och den skulle göra en home i yled så sa det "RRRRRRRRRRRRRR" och remmen kuggade över så det skakade. Det visade sig att skruven för yswitchen låg på bordet under skrivaren. Något bökig att sätta dit igen.
Första delen klar, nu är det bara resten av hästen kvar
Nästa del tar bara lite dryg 5 timmar att printa
Och jag hade bara Stokvis-tejpen kvar

Och jag hade bara Stokvis-tejpen kvar

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Centimeter
- Kontakt:
Då skulle jag hellre säga att remmen är till för drivning, inte positionering.Meduza skrev:Kan ju vara så att remmen är till för synkning av drivaxlar eller dylikt som snurrar åt ett håll, dvs profilen är inte fokuserad på att minimera vändglapp utan på att överföra kraft åt ett håll, det spelar säkert ingen roll vilket håll det är, därför inga pilar på remmen, men man kommer ha ett glapp när man gör själva vändningen. Det skulle kunna tolkas som att remmen inte är avsedd att dras åt båda hållen.stenD skrev:Nånstans har jag läst att vår rem inte skulle vara avsedd att dra åt båda hållen.
Egenskaperna som ger ett "vändglapp" finns även där när man tar ett steg framåt.
Jaha, du ska ge dig på att printa biologiskt material. Det är 3dprintning i den högre skolandrh skrev:Första delen klar, nu är det bara resten av hästen kvar