Kunden vill ha en konvertering till Mach3 och jag lämnade ett pris så nu är det väl bara att slutföra det

Fräsen har verktygsväxlare och det är där den stora utmaningen är.
Kunden är över hundrafemtio mil från mig så det gäller att sakerna fungerar och att jag kan guida dom från telefon om det behövs.
Första saken att bestämma sig över var om jag skall använda mig av encodrarna som sitter på stegmotorerna eller inte, KISS:mottot gäller
dvs. jag blandar inte in encodrarna utan satsar på Geckodrivers 203:erna. På mindre än två dygn hade jag dom hos mig

Motorerna är dimensionerade för 360kg dragkraft och maskinen kommer att köra för det mesta i hårt trä, så att de tappar steg på grund av det är inte tänkbart.
Däremot är det verktygsväxlaren som är lite känsligare, där kommer det behövas lite mer känsligare givare.
Fräsen kommer kunden att hämta med sin skåpbil som har 1.50m i höjd så första steget är att dela på maskinen.
Bild innan delning men med alla plåtskydd bortmonterade. Efter delningen. Fundamentet.
Maskinen blir i pallstorlek efter delningen.
Nu står den i mitt garage och jag håller på att rensa och tvätta bort alla mässingspåner som finns överallt.
Oljiga mässingspåner är det värsta som finns, de finns överallt.
Jag har kommit längre än bilderna visar, skall försöka ta mer bilder imorgon.
Just nu håller jag på med verktygsväxlaren, rengör och kollar upp givarna.