Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Någonting säger mig att Repetier inte gillar stora filer (195mb) den har stått i två dygn nu

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
TIPS 5: Här är en site med tips om k8200. Kolla också SLICER entryt. http://k8200.jimdo.com/extruder/
Edit: Glömde nått
Edit: Glömde nått

Lite uppdateringa på turbin bygget. Skrivit ut locket på turbinen och provmonterat ledskenorna. Får nog plocka isär och "fila" lite på detaljerna.
StenD, Får nog låna svarven av dig och fixa riktiga styrbultar till ledskenorna. Det är svårt att få mässingsrören att passa.
Edit: Fick ny extruder från velleman (den andra var felmonterad). Läcker lite i överkant och i anslutningen till "huvudet". Har någon annan här haft liknande problem? Har försökt att dra åt så mycket jag kan...
Edit: Fick ny extruder från velleman (den andra var felmonterad). Läcker lite i överkant och i anslutningen till "huvudet". Har någon annan här haft liknande problem? Har försökt att dra åt så mycket jag kan...
Skruva isär och kolla om det sitter teflontejp (rörmokartejp) i gängan. Om det inte gör det så bör du använda det där för att få helt tätt.
Värst vad dåligt med inlägg det är, här följer ett tips till
TIPS 6: Fyll hålet till hotend termistorn med pasta. Före kunde jag ha en variation på åtminstånde 10 grader, nu 1.6 grader.
Den pasta jag har använt heter "Artic MX-2 thermal compound". Tillverkare http://www.arctic.ac

TIPS 6: Fyll hålet till hotend termistorn med pasta. Före kunde jag ha en variation på åtminstånde 10 grader, nu 1.6 grader.
Den pasta jag har använt heter "Artic MX-2 thermal compound". Tillverkare http://www.arctic.ac
Mässingröret ska bottna i munstycket och täta. Om den inte gör så är fyrkanten för lång eller röret för kort.pstrand skrev:Läcker lite i överkant och i anslutningen till "huvudet". Har någon annan här haft liknande problem? Har försökt att dra åt så mycket jag kan...
Jag har börjat att försöka styra skrivaren med ett eget program.
Plockade isär huvudet och drog åt igen. Fungerar perfekt. 
Edit: Tack för alla tips.

Edit: Tack för alla tips.

Senast redigerad av pstrand 27 november 2013, 16:48:24, redigerad totalt 1 gång.
Ytterligare lite bitar på plats. Pådrags mekaniken och sugröret. Nästa del blir turbinhjulet (löphjulet) Tar nog ett tag att konstruera.
Fortsätter du sådär så hamnar du i "nyteknik" och blir teknikkändis!