Har också, tack vare denna modd upptäckt att grannen har "fap house" som SSID...

Kul! Har sista kursdagen imorgon, sen blir provet den 30e, bara se till att få lite tid emellan matteplugg och annat att plugga lite radio med.calmar skrev:Klas-Kenny: Kul att det är fler som håller på att ta licens, inväntar provtillfälle själv. Snart så!![]()
Skymtar en Ballefj..Baofeng på bilden, vad tycker du om den? Har en som jag lyssnar på 2m/70cm-repeater med här i Göteborg som funkar alldeles utmärkt, men det kan bero på att jag bor i samma ruta som repeatern.
Skissar lite på en enkel direktomvandlande 40m-mottagare för tillfället, bara för att kunna få in nåt med hemmabyggda prylar också. Alla dessa projekt ..
Förmodligen inte särskilt mycket spännande om man inte bor på någon särskilt bra plats kanske. För min del handlar det mest om att det är nytt, sen så vill man ju kunna nå så långt som möjligt, bara för den rent tekniska utmaningen.Henry skrev:Finns det så mycket intressant i etern numera?
Har ändrat om den nu!sm7tjc skrev:Klas-Kenny, om du sätter dipolen vertikalt så lär det gå ännu bättre.