Nej det var det inte. cyr har rekomenderat draft papper till bläckstråle skrivare vilket låter lovande. När jag har möjlighet skall jag göra ett litet test mellan draft papper och laserplottad film. Laserplottad film blir dyrt om man skall göra det hemma så jag hoppas att draft papper är lösningen, laserskrivare och OH är det inte i alla fall inte. Eftersom föregående mening förmodligen kommer väcka en och annan förespråkare för OH/laserskrivar metoden, så får de gärna beskriva för mig hur de på ett enkel sätt använder sig av metoden för att tillverka sina serier med kort som har 10 mils ledare och samtidigt ha bra yield.Men då var det inte exponerat med en mask från en laserskrivare va?
Etstank med värme eller Skumetsmaskin med värme?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
BER: Draft-papper och bläckstråle fungerar riktigt bra, har inte testat med laserskrivare.
Sedan verkar det bero lite på skrivaren hur smått och exakt den kan skriva ut. Jag har en HP PSC1315 (bläckstråle) som är ett halvår gammal, den skriver inte ut lika knivskarpa kanter som min Epson StylusColour480 (bläckstråle) och den har ganska många år på nacken. Ändå klarar HP-skrivaren högre upplösning, men Epson-skrivaren är perfekt med OH-papper när man gör detaljerade kretskorts-layouter.
Sedan verkar det bero lite på skrivaren hur smått och exakt den kan skriva ut. Jag har en HP PSC1315 (bläckstråle) som är ett halvår gammal, den skriver inte ut lika knivskarpa kanter som min Epson StylusColour480 (bläckstråle) och den har ganska många år på nacken. Ändå klarar HP-skrivaren högre upplösning, men Epson-skrivaren är perfekt med OH-papper när man gör detaljerade kretskorts-layouter.