Jag vill pulsa(frekvens) ut ljus från en Ir-diod. Det ska vara 38kHz som en Ir-detektor (75-205-96) tar imot. Hoppas ni förstår.
Tacksam för svar.
Sökningen fann 5 träffar
- 15 februari 2010, 13:48:12
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Pulsa ut ljus från diod
- Svar: 3
- Visningar: 603
- 5 februari 2010, 12:55:15
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Höja spänning från 0,5v till 24v?
- Svar: 17
- Visningar: 2682
Re: Höja spänning från 0,5v till 24v?
Artikelnr: 75-205-96 på elfa.
- 5 februari 2010, 09:33:26
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Höja spänning från 0,5v till 24v?
- Svar: 17
- Visningar: 2682
- 4 februari 2010, 21:26:04
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Höja spänning från 0,5v till 24v?
- Svar: 17
- Visningar: 2682
Re: Höja spänning från 0,5v till 24v?
Ir-detektorn har 3st ben, Vcc, Out och GND. Den är gjord för 5v på ingången. På utgången i databladet står det high level output: Min 2,7v och low level typ. 0,2 och även max:0,5v. Nu blev det kanske ännu svårare att förstå:d.
- 4 februari 2010, 11:21:21
- Kategori: Allmän Elektronik
- Tråd: Höja spänning från 0,5v till 24v?
- Svar: 17
- Visningar: 2682
Höja spänning från 0,5v till 24v?
Hej!
Jag undrar hur man ska göra för att höja utgångsspänningen på mina Ir-detektorer. Utspänningen är 0,5v (max 2mA) och jag vill få upp den till 24v då jag ska koppla utgången till ett plc.
Tacksamma för svar.
Jag undrar hur man ska göra för att höja utgångsspänningen på mina Ir-detektorer. Utspänningen är 0,5v (max 2mA) och jag vill få upp den till 24v då jag ska koppla utgången till ett plc.
Tacksamma för svar.
