Det och annat mög som stupalöst ska förstöras genom reklamjinglar och annan oönskat.
Radio för mig är lärande pratradio som SR P1, kanske Karlavagnen någon enstaka gång.
Helst med rediga rattar, gärna helt analogt.

Eftersom jag varit en lyssnare sen Radio Luxemburgtiden kommer jag att fortsätta lyssna.
För att kunna lyssna behöver man en radio, vilket jag har. På senare tid även en Rörradio.
Vet att jag kommer att syssla en del med just Radio här, så jag gör en tråd att hålla låda i.
Inte bara för mig, alla kan posta här.
Den gemensamma nämnaren i tråden är glädje, inte bara radion som ger oss den glädjen.
Själv känner jag en stor glädje i att ratta en raspig radio, den behöver inte vara perfekt.
Börjar tråden med en radio jag hämtade från Österlen, för att plocka vridkondensatorn.
Riktigt så blev det inte, jag hade inte hjärta att slakta den.
Söker man på Tradera så finns det en del figurer där som "bygger om till Bluetooth". Skamligt.
En fin gammal radio ska inte rensas från sitt innanmäte (rör) för att enbart bli en ny Blå Tand.
Restaurera istället, och njut av den fantastiska känslan man får när man lyssnar utan att förstå.
Utrikiska, den på Kortvåg, Långvåg, eller Mellanvåg.
Det är nästan som att resa tillbaks i tiden, ingen jävla reklam som förstör hela nöjet att lyssna.
Med det sagt är det dags att ta fram lite bilder från mitt första seriösa "Radioräddningsprojekt"
Tack vare rikkitikkitavi har jag nu det viktigaste verktyget: en Vridtransformator, restaurerad.
Utan en sån är det inte lönt.
Nu när jag använt den för att gradvis kunna öka (V) inser jag hur gentle den är till komponenterna.
Sakta med säkert formerar den det som går att rädda, och i detta fall verkar allt ha klarat starten.
Står just nu i föntret med en datorfläkt som ska skjuta iväg det sista dammet, och lukten från 50 år.
Gammalt damm luktar inte gott, snarare Apröv.
Så denna fina Radio måste vädras innan hösten kommer, finns även lite kem som tar bort dålig lukt.
Nåväl, det börjar närma sig "skicka" inlägg men kom ihåg att denna tråd inte bara är min, den är vår.
Du får gärna posta tips och bilder här, tillsammans kan vi skapa fina framtida restaureringsreferenser.
(Under Radioresans gång lär jag mig mer om komponenter, och annat som har med Elektronik att göra)
Det finns redan en tråd om det där!! skriver den sure, men för att inte spreta (spamma) skriver jag här.
Om Radio, och kanske om oväntade problem jag kommer att möta under min resa genom radiovågorna.
Min fantastiska Radioresa

Radiolyssnande är kravlöst, inget jävla blippande (som Facebook & Sociala medier) som kräver uppmärksamhet.
Därför är jag en Radiot, och jag skäms inte för det heller.
Välkommen Du med!