Firmware till TV Finlux 65FLSK242BHC & Andersson LED4781FDC

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
robertholmberg

Firmware till TV Finlux 65FLSK242BHC & Andersson LED4781FDC

Inlägg av robertholmberg »

Hej,

Jag har läst igenom tråden: https://elektronikforumet.com/forum/vie ... =2&t=71087 Men då den var gammal så skapar jag en ny tråd för mitt problem med två olika TV som jag misstänker har mjukvaruproblem. Tänkte därför höra om någon här ev har firmware och en kort guide på hur man uppdaterar den eller helt återställer den som finns på de båda modellerna.
Jag har ringt direkt till Turkiet och Vestels support men så fort man pratar Engelska så säger de att det är stängt så där fick jag ingen hjälp med firmware till någon av dem.

Finluxen bootar men i en oändlig loop.
65FLSK242BHC

Andersonen har ljud men ingen bild.
LED4781FDC PVR
Användarvisningsbild
breflabb

Re: Firmware till TV Finlux 65FLSK242BHC & Andersson LED4781

Inlägg av breflabb »

Jag har mjukvaran till Andersson TV men inte till Finlux. Den är så gott som omöjlig att hitta
trots att Vestel tillverkar båda två. För att komma åt Vestels databas måste man vara återförsäljare,
eller via återförsäljare om dom ställer upp.
Gällande Andersson modellen så är den mjukvaran som finns i två delar.
Dom lagar först det fel man har och sedan om det inte lyckas så finns det ytterligare en som ska laga
den som inte gjorde sitt jobb(kaka på kaka ) alltså. O det är sällan det lyckas.
Men PMa E-post så får du den. Men jag skulle först kolla så att bakgrundsbelysningen är OK
eftersom du får ljud så brukar det vara den som är väck. Om det hade varit mjukvara så brukar dom
bete sig som Finluxen eller så gör den några boot försök och sedan stannar.
robertholmberg

Tack för svar, jag har skickat ett PM.

Jag ska testa att höra med Mediamarkt där jag köpte Finluxen för länge sedan men känns tveksamt om de kommer att göra något åt det. Ev kanske man skulle kolla med ett servicecenter för TV-reparationer om de kan trycka i en ny mjukvara i TV:n kanske.
Är det alltid via USB man kör in mjukvaran eller via andra kontaktpunkter på kretskortet?
robertholmberg

Nu är min Anderson igång igen, efter att ha startat den med mjukvaran på mitt usbminne så gick den igång efter en stund. Stort tack för filerna breflabb.
Ska bli kul att se om det även lyckas med min Finlux via Mediamarkt där den är köpt men utanför garantitid.
Användarvisningsbild
breflabb

Inlägg av breflabb »

Har du sett några fula fiskar :rofl
Spännande med dykning. Själv håller jag på med mycket sportfiske på alla möjliga vatten.
Havsfiske i Norge en gång om året är höjdpunkten :D
MVH
TZ
robertholmberg

Ja fula fiskar ser man ju till och från, och i ärlighetens namn så kanske inte det mörka vattnet gör dem vackrare heller. Det är härligt med friluftsliv på ett eller annat vis, gör att man kommer iväg och får lite annat gjort än bara sitta med att fixa saker. :)
Skriv svar