Nejdå, ska inte bygga om den till klocka

, Tanken är att får jag ordning på den så ska den användas, visserligen har jag betydligt bättre instrument, men det hade ju varit häftigt att ha denna vid arbetsplatsen
Jag har kontrollerat drivspänningar med multimeter bara, Ingen ac kunde mätas över glättningskondingarna så tog dessa som OK. eller hyfsade iaf. Min arbetsplats är ytterst tillfällig, scopet står nerpackat i en låda nån stanns. då jag började en renovering av min verkstad för flera år sen, skilsmässa kom imellan och all energi rann ur och projektet avstannade. är fortfarande inte hundra i ork och lust.
Referensspänningen genereras av ett av rören, och var 84V om jag inte minns fel, denna stämde på några hundra mV
Den fungerar ibland och ibland inte, den kan visa 1999, som den gör innan rören är varma. och sen helt plötsligt börja visa någotsånär rätt mätvärde och rätt som det är vandra iväg en siffra åt gången upp eller ner.
Jag måste erkänna att min kunskap om sånt här är ytterst begränsad och utan schema är jag totalt vilse! har diodmätt samtliga transistorer, det var så jag hittade den som var trasig.
ADC betyder? Amp DC? Jag kan mycket, men här känner jag att min kunskap inte räcker till. Det är häftigt vilka grejer de knåpade ihop på 60-talet utan IC´s med specifika funktioner.
Ja jag har tänkt på de där gamla motstånden, men att gå igenom alla är näst intill omöjligt. Det är flera hundra av dem.
Hittade en sprucken flervarvig trimpott, denna är bytt, men har ingen aning om vart den ska stå. har skruvat på den lite fram och tillbaka utan någon skillnad.
Tackar för länken med manualer! Ska skriva ett mail dit ikväll och fråga vad de har och vad de vill ha för ev servicemanual/schema.