Tack vare en god vän till mig som kallar sig LaRdA så har jag fått laser-uppskuret FR2 till mina bobiner.
Materialet som LaRdA använde fick jag sedan av en annan god vän på detta supertrevliga forum dvs prototypen.
Jag har nu limmat två väggar och det var en speciell erfarenhet.
Jag började med att såga till en bit 4mm plyfa och en bit 21X44 planhyvlad furu.
Jag gjorde dom 95mm långa för det går precis ner i min gireringslåda (så att jag kan såga rakt

Jag klöv sedan furu-biten i grovt sett kärn-dimensioner och gjorde likadant med plyfa-biten samt limmade ihop dom.
Fick då ungefär 25X31 men tog till min oscillerande slip från fantastiska CoTech för att slipa ner allt till typ 23X30 som är kärnans dimension.
Sen lindade jag glad-pack runt trä-kärnan och började limma två väggar med hjälp av limklämma och liten tving.
Blev bra förutom att jag hade missat att ha gladpack mellan trä-kärna och plyfa så den L-formade bobin-delen satt fast rätt rejält i plyfan.
Nu har jag limmat två väggar till och de är under tork, denna gången har plyfa glad-pack.
Egentligen har jag ett problem, C-kärnan från Lundahl är 29,5mm hög medans mina väggar tycks vara 29,8mm höga så även om jag kan få en fungerande bobin till just den här kärnan som jag mätt på så är det inte alls säkert att toleransen är så snäv att det kommer funka med dom andra kärnorna.
Vad jag således försöker göra är att inte limma så tajt så att jag boostar måttet med nån tiondel eller två.
Än så länge tror jag dock det kommer fungera.
De första två bobinerna skall förresten användas till min Solid State Push-Pull Gitarrförstärkare.
MVH/Roger
PS
Här ser Ni förresten LaRdA in action: