Det hände i lördags morse, och jag var ganska desperat, så fick igång bryggningen genom att trycka flera gånger på knappen

Är det sannolikt att reläet är trasigt? Alla komponenter ser fina ut. Inget bränt eller ärgat på kortet.
Tror man luras av bilden, vinkeln på benet och att lödningen är lite blankare längst inne gör att det ser ut som en skugga. La in bättre bilder nedanför.TomasG skrev:Svårt att se helt säkert men jag tycker att lödningen på reläet (?) mellan D5 och TP6 ser sprucken ut och att komponentbenet är löst i lödningen. Mitt tips är att löda om den punkten till att börja med.
.
Det är ett märke från en tuschpenna ser det ut som, samma som mitt på vänsterkanten.HUGGBÄVERN skrev:U1 ser konstig ut eller är det en figur tryckt på kretsen?!
(Minns att jag lagade en kaffebryggare en gång genom att löda in en ny smältsäkring ...)
Försökte mig på att ta en lite bättre bilder, länkade bilden på baksidan från imgur, verkar som att det spärras hos vissa. Något bättre bilder:breflabb skrev:Kan det vara gula X2 kondningen och dom två lytarna som är dåliga
på relä kortet. Sen finns det väl komponenter på baksidan också ?
Och lägg dina bilder direkt här på forumet så blir det lättare för oss
Fick det till 38 Ohm, verkar riktigt då effekten ligger på 1400W.Bjaellerud skrev:Jag skulle börja med att motståndsmäta värmeelementet.
Omkring 1 kW 230 V dvs rätt få Ohm, omkring 50 - 60 Ohm.
Nästa steg är som någon nämde tempertursäkrningen, ser ut som ett motstånd sitter i serie med värmeelementet, och dess inre smälter vid för hög temp.
Kan tillfälligt kortslutas för felsökning, nytt finns hos Kjell o Co.
Roy