Den ska plockas isär och rengöras och piffas upp så gott det går.

Polerade upp några delar, tyvärr går det inte att få bort skaftet som degrullen sitter på så jag skulle slippa åt bättre i alla skrymslen.

Polerade också upp skålen.

Den startar utan problem men kondensatorn ska bytas, har köpt ny och väntar på den ska komma.

Kraftuttaget som är sönder men det används bara till mixern och den använder jag inte, ska fixa ett lock.

Jag noterar att den övre delen av maskinen är inte plast utan något gjutgods av något slag. Jag tänkte måla den med Maston 2K sprayfärg men dom har bara problem med den där färgen så jag fick byta in den mot 1K färg.

Kretskortet ser ut att va i bra skick

Gamla kondensatorn:

Målat den övre delen i RAL 9010 färg. Den är redo att börja användas nu. Saknas bara kondensator och ny drivrem, jag hade inte beställt en via nätet för jag tänkte åka till en lokal affär istället så jag skulle få remmen i handen. Men dom hade inte rätt material där... så tji fick jag, beställde från nätet igår istället. För jävligt då man försöker gynna lokalt men så går det åt skogen och så blir hela projektet försenat p.g.a. det.

Bara sådär löst ihopsatt, så man får en aning om hur det kommer se ut. Har blekt plastdelarna i väteperoxid för att få bort gulnade delar, men den gråa färgen är väldigt resistent mot gulning från början. Skrapan var väldigt gul och den har bleknat avsevärt med metoden.