Säljrepresentant TI

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Tumblebeer
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 februari 2013, 15:00:05

Säljrepresentant TI

Inlägg av Tumblebeer »

Är det någon som har kontakt med TI i jobbet och vet vart man kan vända sig för att komma i kontakt med en representant?

Skulle behöva få till ett NDA och har råkat få hysteriskt bråttom, så jag hinner inte riktigt låta vår inköpsorganisation fixa det som vi brukar...

Edit: Det handlar förresten om automotive-prylar, inte miniräknare.
butthead
Inlägg: 116
Blev medlem: 3 juni 2008, 17:27:01
Ort: Stockholm

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av butthead »

Du får inte längre kontakt med dem om du inte är storkund. Du är förvisad till TI forum. Funkar hyfsat
dock.
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor
Inlägg: 7159
Blev medlem: 26 juni 2003, 19:23:36
Ort: Landvetter

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av psynoise »

Vill minnas att jag även för några årsedan blev skickad till Digi-Key av Texas Instruments. Däremot har Analog Devices/Linear bättre support med representant/säljare här i Sverige.
Tumblebeer
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 februari 2013, 15:00:05

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av Tumblebeer »

Analog/Linear har jag bra kontakter med, väldigt trevliga.

TI är lite jobbigt om jag ska behöva gå genom deras forum, lär inte få till ett NDA där...
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17367
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av AndLi »

Är det för din produkts skull det behövs en NDA?
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 34111
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av Glenn »

psynoise skrev:Vill minnas att jag även för några årsedan blev skickad till Digi-Key av Texas Instruments. Däremot har Analog Devices/Linear bättre support med representant/säljare här i Sverige.
Ja, deras säljare bemödade sej till och med att kontakta mej för ett hobbyprojekt jag gjorde, och erbjöd mej att köpa grejerna till självkostnadspris och slippa frakt från US bara för att han tyckte det var behjärtansvärt att jag ville använda deras grejer..

Var inte helt väntat av en så stor organisation då jag var helt ärlig med att det inte skulle bli nån försäljning att tala om.
Tumblebeer
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 februari 2013, 15:00:05

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av Tumblebeer »

AndLi skrev:Är det för din produkts skull det behövs en NDA?
Det är (som vanligt på större företag) lite invecklat, men det är en produkt som en underleverantör till en partner till ett systerföretag ska ta fram när inköpsprocessen är klar...
Och på grund av anledningar måste jag prototypa det inom två veckor. Att få till nda "rätt" väg kommer ta för lång tid, så jag behöver kortsluta direkt till TI.
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17367
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av AndLi »

Det ätt alltså inte NDA för att få ta del av TI framtidsplaner eller inte släppta produkter...
Tumblebeer
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 februari 2013, 15:00:05

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av Tumblebeer »

Jo, precis det det är. Underlev. kommer implementera en framtida IC från TI som behöver nda för att få reda på datablad/funktioner/tidplaner.
nifelheim
Den första
Inlägg: 2345
Blev medlem: 27 mars 2008, 22:31:16
Ort: stockholm

Re: Säljrepresentant TI

Inlägg av nifelheim »

sök på linkedin efter FAE/TSE på Texas :)
Skriv svar