om det är den vita plattan det är byggt med så är det en slags skum-platta
inte säker på vad det heter men det är ganska vanligt bland arkitekter för att bygga modeller med.
Jo jag har fått för mig att det är någon sorts plast, halvmjuk. Som man kan skära lätt i med hobbykniv o dyl. Ska googla vidare och se om jag hittar nått. Minns att det användes i det populära "Doom 3 chassit". Undra om det stog vad det hette där. Återkommer..
Okej. Om du kan göra det zeus vore det schysst. Ska kolla runt lite på tryckerier osv som du sa matseng. Är schneidler tillverkare av domdär så man skulle kunna höra med dom vilka återförsäljare dom har?
Har en hel låda hemma, märkesnamnet är FOME-COR och är kartongbelagd styrenplast, lätt att skära i lätt att bygga modeller av. Inte särskilt starkt dock. Kallas som sagt kapa-skivor. Iallafall så är det det som är på bilden.
Dyrt som sjutton. Du hittar det i välsorterade hos pappershandlare, konstnärsmaterials butiker, mm. Kanske att de måste beställa in det. men det är inget svårt att få tag på. Knalla in på vilket arkitektkontor som helst å fråga var de köper in det, om du inte hittar det någon annanstans.
Henry skrev:Har inte själv varit i kontakt med det men kan det vara Depron?
Depron har jag lekt ganska mycket med då man använder det till att bygga ultralätta radiostyrda flygplan.
Men ytan är ganska känslig så jag tror inte det skulle funka någe bra till att bygga prototyper, plus att det nästan bara går att få tag i svart...