Hej
Jag behöver punktsvetsa ihop några batterier för ett batteripack i ett kommande projekt och alla möjliga framtida projekt.
Jag behöver därför det som kallas "Nickel strips" eller "Solder tabs".
Jag vill helst ha 0.15mm tjocklek och runt 7-8mm brett, gärna på rulle så man kan klippa längder själv.
Men vart får man tag på det i Sverige, eller närliggande handelsområden, typ Europa?
Exempel:
MVH
Niclas Rådström
Bygga batteripack, vart köper man "nickel solder tabs"
-
Re: Bygga batteripack, vart köper man "nickel solder tabs"
Bumpar denna fråga då även jag skulle vilja få tag på nickel band.
(Googla är ju hopplös då "Nickelback" å andra musikerband dyker upp hela tiden även om man lägger till "spotweld".
)
(Googla är ju hopplös då "Nickelback" å andra musikerband dyker upp hela tiden även om man lägger till "spotweld".

- SeniorLemuren
Re: Bygga batteripack, vart köper man "nickel solder tabs"
Eller gå in på brittiska amazon.co.uk. Storbritannien är ju en månad till med i EU.
Finns också nickel strips hos ebay.co.uk, som säljs från Storbritannien. Men obs: om man söker på "solder tabs" så kommer de från China eller Hong-Kong, och då tillkommer moms och tull numera.
Finns också nickel strips hos ebay.co.uk, som säljs från Storbritannien. Men obs: om man söker på "solder tabs" så kommer de från China eller Hong-Kong, och då tillkommer moms och tull numera.