sockets till AVR, för kretskortsmontering?

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
ASTRX

sockets till AVR, för kretskortsmontering?

Inlägg av ASTRX »

har en liten fundering. kanske är självklart, men när man köper en AVR-uC, får man med en socket(som man klickar i AVR:en i) för kretskortsmontering, eller hur får man annars tag på en?

har bara pillat med de uC som följde med min STK500 och det medföljde inga sockets till dessa.
Användarvisningsbild
PaNiC

Inlägg av PaNiC »

Nej man får inga socklar, och det lättaste sättet att skaffa socklar är att köpa :).
Elfa mfl har.
Se det som så här när du sysslar med elektronik, "Står det inte uttryckligen att något följer med, så gör det inte det". :).
ASTRX

Inlägg av ASTRX »

PaNiC skrev:Nej man får inga socklar, och det lättaste sättet att skaffa socklar är att köpa :).
Elfa mfl har.
Se det som så här när du sysslar med elektronik, "Står det inte uttryckligen att något följer med, så gör det inte det". :).
du bekräftar således min misstanke. jag har spenderat ett bra tag att leta på elfa efter dessa men inte funnit dom. om det beror på min oförmåga att hitta rätt eller att deras söksystem är kass vet jag inte.
men en länk eller spark i rätt riktning vore uppskattat.
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Här

Monteringsmateriel/Mönsterkort
Socklar
IC-socklar

Välj en med svarvade ben, de glappar inte alls lika ofta som de billigare.[/url]
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Och läs vänligen genom de få forumreglerna också. Där framgår vad som gäller om citat av föregående inlägg.

Mvh
speakman
Skriv svar