Jag har ett program som fungerar bra som jag skulle vilja lägga in en Sleep funktion i.

Som slår igång när man inte använt apparaten på en stund, men som väcks sen när man trycker på en knapp.
Men när jag gör det, utefter en guide på Arduinos sida och som finns på YouTube, så ballar precis allt ur och inget fungerar.
Jag har en rotaryencoder motor som kan gå fram och tillbaka, räkna pulser och visa allt på en skärm.
Styrs enkelt med knapptryckningar.
Men med denna kod, som jag trippelkollat ska stämma enligt Arduinos guide, så fungerar inget alls.
Skärmen bara lyser, och kortet verkar gå ner i Sleep Mode direkt och inte kunna väckas ur den hur jag än gör.
Har testat massa kombinationer med External Interrupts osv.
En grej jag misstänker är att lite rader som står som void kanske inte ska ligga under void loop?

(Nybörjare).
Någon som har något förslag? Jag bifogar filen.
Allt fungerar i koden förutom det som står under texten "SLEEP MODE", som står på ett par ställen i koden.
Kortet är en Arduino Mega.
Jag har testat att köra både djupt och icke djupt viloläge.
Under djupt viloläge så indikerar IBLAND serial monitor att den vaknar till, men somnar direkt igen.
Under lätt viloläge så vaknar den till var femte sekund.
Vida båda dessa tillfällen kan man inte göra ett smack med apparaten, den reagerar inte övervhududtaget på knapptryckningar eller så.

Jag misstänker att jag helt enkelt bara lagt koden i fel ordning eller så.
Koden går igenom kompilern.
Någon som vet vad det kan vara?
(Förutom nybörjare bakom spakarna)
Mvh F