Sitter här och försöker laga trådlösa telefonen. Det är så att displayen inte funkar som den ska längre. Några tecken försvinner och på vissa ställen försvinner segment av tecken. Det är en sån där kabel som är väldigt tunn mellan telefonen och displayen, en massa ledare små som är limmade på kretskortet och glaset på displayen. Jag upptäckte att den har börjat lossna lite från kretskortet och de flesta tecknen kommer fram när man trycker på ledningarna med tops.
Det jag undrar är hur man skulle kunna lösa så att kabeln sitter fast igen? Det bäste skulle ju vara att kunna ta loss den och sedan limma fast den på något kretskortet igen men jag vet inte hur jag ska kunna få kontakt mellan ytorna. Någon som har något förslag? Någon här måste ju ha haft det här problemet förr.
Jag har lagat ett par telefoner och miniräknare med det felet, gjorde så att jag tog och stälde in lödstationen på ganska låg värme och värmde fast den tunna kabeln genom att dra framocktillbaka över anslutningen.
Hm, tack för tipset. Det gick bra till en början och problemet fixade sig men när jag skulle sätta ihop det hela så blev det glapp på en igen och så körde jag för länge med pennan... Nåt tips på hur man kan laga en trasig ledning?