Jag gjorde det andra steget likadant men vid power-up så började transformatorn ryka (!!) efter kanske 20sek och jag konstaterar även att det brummar om den trafon.
Trafon har ett enkelt nätaggregat som går via en likriktarbrygga vidare till en kondensatorbank (kondensatorerna har effektmotstånd för att snabbt laddas ur) sen vidare till förstärkarkortet.
Förstärkarkortet har även en ingång för växelström direkt från transformatorn som endast hanterar en fördröjning för att koppla på högtalaren med ett relä.
Vid strömtilförsel så lyser några dioder upp på förstärkarkortet (ström kommer altså fram) men dessa slocknar tämligen snabbt när jag stänger av (på den fungerande kanalen så lyser dioderna ganska länge innan de slocknar) och transformatorn brummar. Om jag kopplar bort kondensatorbanken så slutar trafon att brumma - DET och att de tydligen slutat att laddas upp efterssom lysdioderna på förstärkarkortet slocknar direkt säger till mig att en eller flera kondingar är slut, men min fråga är då:
1. Har transformatorn tagit stryk av att ha rykt? Jag har tittat på den och ser inga brännskador samt att den verkar ju göra jobbet fortfarande.
2. Vad har egentligen hänt med kondensatorerna om de skapar en så rejäl belastning på trafon?
3. Jag har en ingående säkring till trafon som inte utlöste, behöver jag en säkring i själva nätaggregatet också??
Tips...?