Det är nämerligen att jag behöver en pic processor som ska styra ett rc-servo som sitter på utgången RB0. ingångarna är tre stycken till processorn. nämerligen RA1,RA2,RA3.
Med hjälp av dessa insignaler så ska pwm signalen ut till RC-servot på utgången RB0 få olika signaler.
Om man trycker på RA1 knappen så ska pice:en leverera en utrsignal(RB0) till servot som innebär att servot börjar att roterar motsol. Om man i stället trycker på knappen RA2 så ska servot börja att vandra medsols. Eller det sista allternativet är om man ger en signal på RA3 så ska servot stå stilla.
Nu undrar ni vad den ska göra om alla tre insignaler får en etta. Denna möjligheten har jag eliminerat med tidigare konstruktion. Det kan bara bli en etta på en av ingångarna i taget.
Jag har försökt att bygga med interrupt vectorer som ska kunna bryta varandra. Men efter ett par veckor så inser jag att denna konstruktion kommer inte att fungera. Försköte nämerligen att manipulerar processorn INTCON1,INTCON2,INTCON1 register under interrupt subrutine körs så att låg interrupt kan bryta hög interrupt. med mera.men fungerar inte som tänkt.Så med andra ord lägger jag ner skiten.
Nu kommer min fråga. Det jag undrar om är hur jag ska lösa den funktionbeskrivningen jag har beskrivit ovan med hjälp av en pic. Vet att det finns något som heter PWM som är inbyggd i processorn redan. Kan jag utnytja den funktion till min funktionbeskrivining här ovan för att lösa mitt problem
Skulle gärna vilja se någon färdig lösning på styrning i sådan fall till RC-servo. Har hittat något i databladet i kap 14 men jag fattar i värst mycket hur jag ska andvända detta.därför vore det finns om någon hade en färdig styrning till rc servor med PWM lösningen i pic:en.
börja funder på om jag skulle andvända en ska polling lösning i stället med då blir det en jävla massa föröjningar med kod som man måste ta hänsyn till. Jag vet inget jämnt nu känns som man bara misslyckas jämnt och ständigt.

Om någon har några andra bra lösningar med hjälp av en pic. så får ni hjärna komma med förslag.
Hur jag går vidare i nästa steg.
Tack så mycket alla som har hjälp mig tidigare.Första gången jag håller på med interrupt på pic:en men börjar att inse att det går inte att lösa med tre interrupt vectorer. när jag bara har två h8, h18 vector.skulle vija ha flera adresser typ en till i alla fall. Sedan ska alla vectorer kunna bryta varandra.Om det hadde varit möjligt så skulle jag ha varit färdigt med detta project. För sedan har det inte varit något problem.

Jag kommer aldrig att bli någon bra pic programmerare.
mvh Markus