Hej, skulle denna laddare passa till ett panasonic Li-IOn battery 25,2 volt 13,5 Ah ?
Eller har ni något förslag om var jag kan leta.
Kontakten är xlr som på denna, men jag kan för lite om volt och Ah för att avgöra detta.
https://www.batbike.se/webshop/reservde ... r-kontakt/
Med vänlig hälsning, Micke
Elcykel laddare? Panasonic
Re: Elcykel laddare? Panasonic
Bra fråga, men det kanske är läge att höra med säljaren?
Infon på hemsidan ger oss i stort sett ingenting. Oklart om det är rätt laddare på bilden då utspänningen står angiven till 54,6V vilket torde vara i överkant till ett 25,2V batteri.
Gissningsvis sitter BMS/laddregulator inbyggd i batteriet och vi har ingen aning om vad den drar eller tar för några spänningar så om vi inte har någon riktig data på varken laddregulator eller laddare måste svaret bli "Vet ej"
Samma kontakt används till flera olika sorters batteri med skild cellkemi och spänning, så det är ingen garanti över huvud taget.
Om du vill ha en laddare som funkar ska du nog utgå från specifikationen på originalladdaren.
Infon på hemsidan ger oss i stort sett ingenting. Oklart om det är rätt laddare på bilden då utspänningen står angiven till 54,6V vilket torde vara i överkant till ett 25,2V batteri.
Gissningsvis sitter BMS/laddregulator inbyggd i batteriet och vi har ingen aning om vad den drar eller tar för några spänningar så om vi inte har någon riktig data på varken laddregulator eller laddare måste svaret bli "Vet ej"
Samma kontakt används till flera olika sorters batteri med skild cellkemi och spänning, så det är ingen garanti över huvud taget.
Om du vill ha en laddare som funkar ska du nog utgå från specifikationen på originalladdaren.
Re: Elcykel laddare? Panasonic
Tyvärr finns inte orginalladdaren kvar men har varit i kontakt med XXL som sålt cykeln. Tyvärr har de inte återkommit med ett svar om de kan få tag på en ny laddare eller vilka specifikationer den ska ha. Då de skulle kontakta Velocity, vilket de misslyckats med 3 ggr sedan sportlovet när jag började med detta.
Spec på laddaren är DC 29,4 V. 3A.
Fick jag just som svar från BatBike.
Men jag behöver alltså mer info om Panasonic batteriet om jag förstått rätt.
Spec på laddaren är DC 29,4 V. 3A.
Fick jag just som svar från BatBike.
Men jag behöver alltså mer info om Panasonic batteriet om jag förstått rätt.