Tjena, en polare köpte ny tv så jag fick hans gamla. Men det är lite problem med den. När jag tog hit den så fungerade den klockrent i 3 dagar, sen stängde den av sig själv. Satte då på den igen men fick ingen kontakt. Lampan där nere lyser bara rött. Testade sätta igång den senare på dagen och då funkade den, tills den började stänga av och sätta på sig själv konstant.
Så här kan de se ut när det är som värst.
Och vid detta laget så går den knappt igång överhuvudtaget.
Det är en LG50pq6000
Tänkte kolla med er som verkar ha bra mycket bättre koll än mig, är det lönt att försöka få den reparerad hos en tv reparatör och vad hade det kunnat tänkas kosta isf?
Min teori är ju att det bara är något som glappar eller något liknande. Jag skruvar gärna upp den här hemma och tar lite bilder på insidan ifall det är någon som känner sig sugen på att ta en titt.
Tack på förhand.
Mvh Kenny.
Hjälp mig reparera min LG Plasma tv.
Re: Hjälp mig reparera min LG Plasma tv.
Kolla kondensatorerna i nätaggregatet, brukar ofta vara problem. De ska vara platta på toppen.
Öppna och se efter helt enkelt...
Sitter felet i någon krets så är det värre, då gäller nog återvinningen tyvärr...
Öppna och se efter helt enkelt...
Sitter felet i någon krets så är det värre, då gäller nog återvinningen tyvärr...
Re: Hjälp mig reparera min LG Plasma tv.
Plasma Tv är ett kapitel för sig. Men ta några bra bilder på dom synliga moduler.
Glapp är det nog inte,det är komponentfel.Jag skulle nästan tippa på dom två
avlånga modulerna på vänster sidan som spökar. Ganska vanligt.
Glapp är det nog inte,det är komponentfel.Jag skulle nästan tippa på dom två
avlånga modulerna på vänster sidan som spökar. Ganska vanligt.