Databladet var ju inte direkt jättebra till den där RFD77101:an (
datablad).
Nu hoppas jag någon annan kan assistera mig lite men jag tror det kan bli en besvikelse att driva detta med ett CR2032. Om man kikar i databladet för Vartas Professional CR2032 (
datablad) så ser man att spänningen sjunker ganska kraftigt vid ett strömuttag på "bara" 1mA. Vid en blåtandssänding så drar din Lilypad kring ~10mA, om än ett mycket kort tag.
MCU:n verkar tillåta att spänningen sjunker ner till 1,8V så det kan fungera.
Som jag förstår av
Simplebee User Guide så kan du konfigurera vilken GPIO som extern interrupt och det verkar också som att en extern interrupt kan väcka upp modulen ur ULP (Ultra Low Power) Sleep, vilket är väldigt bra.
Enligt MCU:ns datablad så ska den enbart dra kring ~4µA vid ULP Sleep så om den inte behöver sända ofta så kommer batteriet räcka lääääänge
Svårt det här tycker jag. Hamnar alltid i såna här funderingar själv. Vilken typ av batteri lämpar sig bäst för applikationen.
Har personligen aldrig meckat med dessa moduler (eller blåtand heller för den delen), men vad jag skulle vilja sett på något av korten, är en sk superkonding. Denna kan stötta när man kommunicerar och sedan laddas upp i sakta mak av batteriet. Genom att göra så här så kan man använda sig av ett batteri med hög utgångsimpedans (men ofta låg självurladdning), men ändå kunna dra lite extra kräm ur det när man behöver.
Nu höll jag precis på att skriva "varför inte köpa och testa", men sen såg jag priset, 259:- ...
Kommer följa tråden och hoppas du får några bättre tips, men jag vågar tyvärr inte säga säkert.
Jag tror det kommer uppfylla dina önskemål men har inte en aning om hur många sändningar den fixar innan det klipper.
Lycka till!
Ps.
va igång och ansluten med bluetooth till telefonen utan att något skickas mellan dem, PASS, vet inte vad som krävs för att denna koppling ska hållas aktiv. Någon som kan fylla i? Ds
EDIT: Läste lite om blåtand nu och det var mycket mer avancerat än vad jag trodde. Kollade på ditt kort igen och det är ju förberett för LiPo-cell, vilket också finns i väldigt små format. Kollade tex på den minsta jag hade hemma och den mäter 38x20mm och är på 370mAh.
Det är bara att köra på. Knappcellen är perfekt för lång gångtid och låg förbrukning. LiPo-cellen är kanon för "kort" gångtid och hög förbrukning. Det är ju bara att prova